March 19, 2011

{For Japan With Love}

I didn't blog yesterday. Neither did hundreds of bloggers from around the world, as part of a wonderful initiative by Utterly Engaged and Ever Ours to promote fund-raising at For Japan With Love.

Japan is experiencing a terrible tragedy and needs all the help it can get.

Living in Greece, I've experienced the unsettling and scary feeling of earthquakes many times. You're suddenly reminded that the Earth's energy is enormous and you're very small and there's nothing you can do in that moment but wait and hope.

However, I can't imagine what the people in Japan are feeling right now. One of the strongest earthquakes ever recorded. Aftershocks that are stronger than the strongest earthquake I've ever felt. A devastating tsunami. Destruction everywhere.

I'm so very lucky to be sitting in my home as I write this. So lucky that I'll see my loved ones today. So lucky that I can knit and laugh and hug my cats.


Δεν έγραψα στο blog χθες. Όπως και εκατοντάδες άλλοι από όλο τον κόσμο, σαν μέρος της υπέροχης εκστρατείας για την Ιαπωνία For Japan With Love, που διοργανώνεται από το Utterly Engaged και το Ever Ours.

Η Ιαπωνία ζει μια απίστευτη τραγωδία και χρειάζεται όλη τη βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε.

Επειδή ζω στην Ελλάδα, έχω νιώσει αρκετές φορές τον φόβο ενός σεισμού. Θυμάσαι ξαφνικά ότι η ενέργεια της γης είναι τεράστια και εσύ είσαι πολύ μικρός και δεν υπάρχει τίποτα που μπορείς να κάνεις εκείνη τη στιγμή. Απλά περιμένεις και ελπίζεις.

Όμως, δεν μπορώ να φανταστώ τι νιώθουν οι άνθρωποι στην Ιαπωνία τώρα. Ένας από τους μεγαλύτερους σεισμούς που έχουν καταγραφεί ποτέ. Μετασεισμοί πιο ισχυροί από τον πιο δυνατό σεισμό που έχω νιώσει. Ένα τσουνάμι που παρασέρνει τα πάντα. Καταστροφή παντού.

Είμαι τόσο τυχερή που κάθομαι τώρα στο σπίτι μου, την ώρα που γράφω. Τόσο τυχερή που θα δω τα αγαπημένα μου πρόσωπα σήμερα. Τόσο τυχερή που μπορώ να πλέξω, να γελάσω και να αγκαλιάσω τις γάτες μου.

No comments:

Post a Comment